Vi tester HTC S710

Endelig er ventetiden over. HTC S710 er på plass hos distributør, og vi får endelig testet Windows Mobile 6 (Crossbow).
HTC S710
Litt snurt fordi to kolleger har fått den dagen før meg, åpner jeg allikevel den lille store presenten med iver. Og det som møter meg skuffer ikke. Det første jeg legger merke til er størrelsen og utseende – dette er den peneste telefonen jeg har sett, og på bakgrunn av hva den kan gjøre, den minste i sitt slag. Har HTC klart det? Ja, er mitt svar. Fire minutter tar det å starte telefonen, endre de nødvendige innstillingene, og være klar til å sette opp synkroniseringen. Som priviligert Exchange 2007 bruker setter jeg opp telefonen med server -og sikkerthertsinnstillinger og er klar til å teste. Mens mobilen min får synkronisert data fra serveren, begynner jeg min utforsking. WM6_Today_1 Det første jeg tester er Windows Live tjenesten som er
betydelig endret i Windows Mobile 6. Jeg skriver inn navnet
mitt og kan konstatere at jeg får de samme lenkene opp
som jeg gjør på Live.com. Windows Live Messenger står
så for tur, og her er det en del spennende endringer.
Utseende er forbedret, du kan f.eks. nå se alle du snakker
med i taber nederst i bildet. I samtalevindu er en spennende nyhet muligheten til å sende stemme-meldinger.
Når jeg er ferdig å teste Live Messenger har telefonen min synkronisert kontakter, kalender, oppgaver og e-post, og jeg kan se hva jeg skal gjøre resten av dagen på ‘Idag skjermen’, Siden jeg visste at jeg skulle få telefonen i dag, var
selvfølgelig kalenderen tom.


 WM6_Today_2WM6_Today_3

Startmenyen har også gått gjennom noen endringer, og det er lagt til nye funksjoner.   

Men man må jo benytte seg av de nye funksjonene i Exchange 2007? Ja, det er klart. Jeg sender en møteinvitasjon. Det virker. Jeg flagger en e-postmelding for oppfølging. Det virker og. Alt virker.Og det er kanskje den største gleden jeg sitter igjen med etter mitt første møte med HTC S710 og Windows Mobile 6. Ting fungerer.


Det eneste minuset med denne telefonen er at den er litt treg. Personlig foretrekker jeg at den er litt treg når det gjør sitt til at den ikke buger slik enkelte tidligere telefoner har gjort. Det tar et sekund før skjermen snur seg når du trekker ut tastaturet, men det har jeg heldigvis tid til.

+
Det positive derimot er størrelsen på telefon (10×5 cm), skjermstørrelsen og Qwerty-tastaturet. Windows Mobile 6 har fjernet en rekke irritasjonsmoment fra tidligere versjoner, og gir en unik brukervennlighet.

=
Telefonen er liten, funksjonell og pen. Det er første gang. Gøy!
Specs:Operativsystem:           Windows Mobile 6 Standard.
Minne:                         128 MB ROM, 64 MB RAM.
Skjerm:                        2,4» LCD, 320 x 240 resolusjon. Portrett og landskap.
Kamera:                       2 Mpixel.
Tilkoblinger:                  GSM, GPRS, EDGE og W-lan. Blåtann og mini-USB.
Dimensjoner:                101,5 mm x 50 mm x 18,6 mm.

For mer informasjon, se;
www.htc.no

–Petter

0 Svar to “Vi tester HTC S710”



  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar




RSS Min Twitter

  • En feil oppstod, og strømmen er antagelig nede. Prøv igjen senere.

Sider